رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و معاونان این مرکز به درخواستهای مراجعهکنندگان در مرکز ارتباطات مردمی رسیدگی کردند
پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگیهای لازم هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بیواسطه مسئولان با مردم، امروز «شنبه ۱۵ آذر ماه۱۴۰۴» حجتالاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به همراه معاونان خود با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، با مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی پروندههای خود به این مرکز مراجعه کرده بودند، دیدار و به موضوعات و مطالبات آنها رسیدگی کردند.
در این دیدار که با حضور سیدعلیاصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و معاونان او به استماع مشکلات و در خواستهای مراجعهکنندگان پرداختند و برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی آنها، دستورات لازم را صادر کردند.
حجتالاسلام والمسلمین عبداللهی در گفتوگو با میزان، با اشاره به مهمترین مواردی که در دیدارهای مردمی از سوی مراجعان مطرح میشود، اظهار کرد: نکات مورد گلایه مردم در مراجعه به حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بعضاً در مورد سوء ظنهایی است که مراجعین اعم از خوانده، خواهان، شاکی و مشتکی عنه مدعی هستند در فرایند مأموریتهای کارکنان ما انحرافاتی اتفاق میافتند که تأکید میکنیم، خیلی از مواردی که مطرح میشود مطابق با واقعیت نیست، در مواردی هم که ممکن است قرائنی وجود داشته باشد، دستورات لازم صادر و این موارد پیگیری میشود، چنانچه اگر خطایی از سوی کارکنان رخ داده باشد، در چارچوب مقررات قانونی با آنها برخورد خواهد شد.
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به دیگر موارد مطالبه مراجعین گفت: اطاله دادرسی و معطل ماندن کارها در مراجعاتی که طرفین پرونده دارند نیز از دیگر علل مراجعه است، گاه مراجعین احساس میکنند که طولانی شدن رسیدگی به پروندههای آنان بخاطر تبانی و یا مواضعه بین ارباب رجوع و همکاران دادگستری است، این موضوع هم در خیلی از موارد مطابق با واقعیت نیست، چرا که تحقیق، بررسی، مستند سازی و ارائه ادله جهت اقناع وجدان همکار قضایی ما دقیقاً جزو فرایندهای کاری و در مسیر تحقق عدالت است که نیاز به زمان دارد، اما در عین حال اگر در این مسئله نیز نیازی به بررسی عمقی وجود داشته باشد، همکاران بررسی کرده و اگر حقی تضییع شده باشد، استیفاء میکنند.
حجتالاسلام والمسلمین عبداللهی تاکید کرد: از دیگر علل مراجعه میتوان به مشکلاتی که آنها در مسیر زندگی اجتماعی خود در حل و فصل معیشت و یا کارهای کسب و پیشهشان اتفاق میافتد، اشاره کرد.
وی یادآور شد: وقتی گاهاً ادامه کار تولیدکنندگان، کارآفرینان و وارد کنندگان در فرایند نظارتی، دستورات قضایی با موانعی روبهرو شود، خصوصاً اگر احساس کنند حفاظت و اطلاعات دستگاه قضا، میتواند در هدایت قضیه برای تسریع در تصمیمات قضایی تاثیرگذار باشد به ما مراجعه میکنند.
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در برخی اوقات سرعت عمل ما در رسیدگی به کارها و درخواستهای مراجعین در ملاقاتهای مردمی، موجب میشود کارهای آنها به موقع رسیدگی شده و به نتایج خوبی برسد.
انتهای پیام/

